VolaBologna Forum http://forum.volabologna.it/ |
|
rinnovo flotta LUFTHANSA http://forum.volabologna.it/viewtopic.php?f=3&t=1843 |
Pagina 1 di 1 |
Autore: | caledonian [ 18/06/2008, 19:38 ] |
Oggetto del messaggio: | rinnovo flotta LUFTHANSA |
PRESO DA AVIAZIONE CIVILE News flotta LH...inizia il ritiro dei 737 dal 2009 -------------------------------------------------------------------------------- Lufthansa to begin phasing out 737 Classics next year Wednesday June 18, 2008 Lufthansa will begin phasing out its 60-strong 737-300/-500 fleet by next year, with the -500s leaving by the end of 2009 and the remaining aircraft being retired by 2012, depending on market developments. LH owns 80% of its fleet. Nico Buchholz, who as senior VP-corporate fleet is responsible for 520 aircraft (plus those operating for partner airlines like Contact Air), told ATWOnline in Frankfurt that LH is selling an average of one aircraft per month. "But the number of new aircraft we are bringing into the fleet is higher," he said, adding that LH has up to 180 on order worth approximately €14 billion ($21.6 billion). Some incoming aircraft are replacements. A320s will replace the 737s and 747-8s will replace 747-400s, for example, although Executive VP-Operations Juergen Raps told this website that "If market development is good, then we will keep the -400s longer." Some of the 60 A320s on order will be transferred to Swiss International Air Lines to grow its fleet, with the remainder slated for mainline service. Buchholz expressed confidence that the 747-8 will be successful. "We need a 400-seat aircraft in the future," he said, claiming that engine commonality with the 787 will secure the aircraft's place in the mainline fleet. "The A350-1000 or 787-10 will not have the performance we need," he said. He added that in terms of regional aircraft, he and his team will look at Bombardier's CSeries as well as to emerging products in China, Russia and Japan. Meanwhile, four LH pilots have secured their A380 certifications. "We have to train 30 check captains for the A380. The pilots come from the A330/A340 fleet. Also, a small team will work as so-called mixed fleet pilots and fly both types," Raps explained, adding that LH needs 30 pilots for each A380. It is scheduled to take its first aircraft in the 2009 fourth quarter and operate 15 of the type by 2015. |
Autore: | Lorenzo BLQ [ 18/06/2008, 19:49 ] |
Oggetto del messaggio: | Re: rinnovo flotta LUFTHANSA |
Anche qui vecchi Boeing lasciano spazio a nuovi Airbus, a Bologna sarà un pò una novità visto che al momento Lufthansa da FRA opera soprattutto con i 737 |
Autore: | caledonian [ 18/06/2008, 19:51 ] |
Oggetto del messaggio: | Re: rinnovo flotta LUFTHANSA |
un po mi dispiace anche ,sempre visti ,mi ricordo quando nel 1996 dismise i mitici PIGGY. |
Autore: | Donabol744 [ 18/06/2008, 20:01 ] |
Oggetto del messaggio: | Re: rinnovo flotta LUFTHANSA |
A Bologna li vedremo sicuramente fino al 2010! (il ritiro è previsto nel 2012) |
Autore: | antonov-12 [ 18/06/2008, 21:03 ] |
Oggetto del messaggio: | Re: rinnovo flotta LUFTHANSA |
Lufthansa è il cliente di lancio del 747-8 pax con 20+20 in opzione . L'ordine è stato annuncito lo scorso anno. |
Autore: | Donabol744 [ 18/06/2008, 21:11 ] |
Oggetto del messaggio: | Re: rinnovo flotta LUFTHANSA |
747-800 The best way to flies! A380-800 the worst way to XXXXXXX |
Autore: | Rickg78 [ 19/06/2008, 22:28 ] |
Oggetto del messaggio: | Re: rinnovo flotta LUFTHANSA |
Speravo tanto di vedere la lufthy con dei bei B738 o B739. Pazienza |
Autore: | Donabol744 [ 20/06/2008, 22:10 ] |
Oggetto del messaggio: | Re: rinnovo flotta LUFTHANSA |
Sempre più Tamagoci in giro! |
Autore: | Rickg78 [ 21/06/2008, 12:22 ] |
Oggetto del messaggio: | Re: rinnovo flotta LUFTHANSA |
Secondo voi perchè tante compagnie passano dai Boeing agli Airbus? |
Autore: | Beppeblq [ 21/06/2008, 12:37 ] |
Oggetto del messaggio: | Re: rinnovo flotta LUFTHANSA |
Rickg78 ha scritto: Secondo voi perchè tante compagnie passano dai Boeing agli Airbus? Per gli alti contenuti tecnologici della macchina, che compensano il più alto prezzo d'acquisto.....o nò |
Autore: | Rickg78 [ 21/06/2008, 12:57 ] |
Oggetto del messaggio: | Re: rinnovo flotta LUFTHANSA |
Boh?? Mi hanno sempre detto che gli Airbus sono più economici dei Boeing, almeno come prezzo di acquisto dell'aeromobile, e forse anche di consumi. Ma secondo alcuni tecnici che ho conosciuto, gli Airbus sono le Fiat dell'aria, mentre i Boeing le Mercedes. Spero di non scatenare un puttiferio. |
Autore: | Jordy [ 21/06/2008, 13:24 ] |
Oggetto del messaggio: | Re: rinnovo flotta LUFTHANSA |
Penso che sia per un fatto di adattamento dei piloti, mi spiego meglio. La strumentazione di bordo degli Airbus è più o meno la stessa su tutti i suoi modelli, quindi se un pilota ha l'abilitazione per, es. A319, e deve passare ad una macchina più grossa, es. A330, questo passaggio risulta maggiormente facilitato dalle stessa strumentazione di bordo. In Boeing invece ogni aereo è progettato a sè e (per quanto ne so io) non si è mai tenuto conto di questa cosa. In definitiva, una compagnia tende ad avere la flotta omogenea per facilitare il passaggio dei piloti da una macchina all'altra. |
Pagina 1 di 1 | Tutti gli orari sono UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |